-°   dziś -°   jutro
Niedziela, 29 grudnia Dawid, Tomasz, Dominik, Dionizy

Prowokacja 'GK': starosta może szybciej

Opublikowano  Zaktualizowano 

Region. Gazeta Krakowska przeprowadziła prowokację dzwoniąc do szpitali i próbując umówić się jako zwykli pacjenci do lekarzy specjalistów, a później jako sekretariat starosty - w drugim przypadku kolejki pacjentów w Limanowej i Gorlicach 'przyspieszały'.

Dziennikarze Gazety Krakowskiej zadzwonili do rejestracji w limanowskim szpitalu próbując się umówić jako zwykli pacjenci (bez protekcji) do poradni neurologicznej. Okazało się, że zarejestrować się tam będzie można w grudniu z terminem na przyszły rok. Później wykonano telefon podając się za sekretarkę starosty. Rejestratorka uprzedziła, że na wizytę należy długo czekać, ale gdy usłyszała, że staroście zależy na czasie, skonsultowała się z lekarzem i powiedziała, że jest jednak wolny termin pod koniec tego miesiąca.

Starosta w rozmowie z 'GK' stwierdził, iż nie wiedział, że może liczyć na wcześniejszą wizytę. - Nigdy nie próbowałem wykorzystywać swojej pozycji - mówi Gazecie Krakowskiej Jan Puchała. - W polskim społeczeństwie istnieje szacunek, a może raczej strach wobec władzy. Dlatego panuje przekonanie, że sprawy osób na stanowiskach załatwia się poza kolejnością.

W Gorlicach w ramach NFZ przyjęcie do okulisty w tym roku nie jest możliwe z powodu wyczerpanego limitu NFZ. Gorlicki starosta móże jednak liczyć na przyjęcie nie za kilka miesięcy, lecz 'za godzinę'. Gorlicki starosta stwierdził w rozmowie, że GK 'szuka sensacji na siłę' i zapewnił, że nigdy nie próbowałby dostać się szybciej do lekarza, powołując na sprawowane stanowisko.

W szpitalu w Nowym Sączu nie podziałał tytuł starosty nowosądeckiego i na wizytę musiałby czekać tak samo, jak inni chorzy (po nowym roku). Szpital ten nie należy jednak do powiatu, tylko do marszałka.

Przeczytaj więcej w artykule: 'Równi i równiejsi dla sądeckiej służby zdrowia. Starosta mógłby bez kolejki'.

(Źródło: Gazeta Krakowska/Anna Oskierko)

Komentarze (40)

DAKOTA
2013-10-02 07:17:49
0 0
Napewno tej PROTEKCJI nie dokonano w rejestracji ogolnej,tylko w gabinecie pielegniarki w poradni neurologicznej,bo tam wyznaczaja terminy .
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-02 07:35:11
0 0
@DAKOTA gdziekolwiek się to dzieje to jest wk........ . Każdy taki przypadek powinien być nagłaśniany i powinny być wyciągane konsekwencje. Zdrowie jest na tyle wrażliwym tematem że tam nie powinno być takich przekrętów.
Odpowiedz
crusader
2013-10-02 07:54:45
0 0
Staroscie zycze powrotu do zdrowia
Odpowiedz
dexter
2013-10-02 08:09:49
0 0
Skoro P. Starosta zdrowy to ja skorzystałbym z tego terminu.
Odpowiedz
Doradca
2013-10-02 08:15:23
0 0
Przy każdym wejściu do Szpitala wszyscy modlą się do obrazków Pana Starosty, które wiszą w stosownych miejscach tam gdzie zwykle w domach wiszą obrazy i wiedzą, że Pan Starosta jest osobą szczególnego kultu i czci.

Proszę się nie dziwić, że rejestratorka pofatygowała się do lekarza.

Pan Starosta nie musi dzwonić do rejestracji, że też ktoś się na to chwycił.
Odpowiedz
samson
2013-10-02 08:23:32
0 0
Kolejka do specjalistów jest .Prywatnie już NIE.
Pytanie po co płacę co miesiąc ZUS,kiedy i tak nie otrzymuję należnych mi świadczeń.Może ktoś doradzi w jaki sposób to ucywilizować.Dlaczego muszę drugi raz płacić za leczenie.
Odpowiedz
kinia434
2013-10-02 09:16:47
0 0
daczego mnie to nie dziwi..nazwisko i zaplecze się liczy..w lipcu dostałam skierowanie na usg szyji z napisem PILNE dla dwulatka zadzwoniłam do rejstracji usg w szpitalu z błaganiem o wykonanie w tym tym samym dniu tego badania..prosiłam i mówiłam jaka jest sprawa wysoka gorączka od tygodnia antybiotyk i szyja pod prawym uchem jak bania..dziecko ma też astmę padaczkę.. lakarz podejrzewał że zrobił się ropień ..a pani rejstratorka mi odpow-nic nie poradzę są terminy jak co to ewentualnie za tydzień...w tym samym dnu przyjeła nas pani doktor w Lapanowie..była zniesmaczona zachowaniem pani w szpilalu limanowskim co do niego mam 4min drogi..
Odpowiedz
artko7
2013-10-02 09:39:05
0 0
Kolejny dowód na to, że cała służba zdrowia powinna zostać sprywatyzowana... Jak to ktoś powiedział: myślicie, że nie stać was na prywatnego lekarza, pielęgniarkę i lekarstwa ale na lekarza, pielęgniarkę, lekarstwa i całą masę urzędników już tak. ;-) Warto się nad tymi słowami zastanowić ;-)
Odpowiedz
elvis29
2013-10-02 10:44:12
0 0
artko7 Tusk tez mial takie POmysly pewnie przekazlby szpitle w prezencie sla swojej rodziny i czlonkow PO swietny interes co nie? nie masz kasy zdychaj
Odpowiedz
znany
2013-10-02 11:03:47
0 0
Dexter, przecież to normalne, że przy tak długich terminach oczekiwania, z różnych powodów, ciągle powstają jakieś kolejkowe okienka i trudno wydzwaniać do setek ludzi i wszystkich przesuwać, jak się zrobi jakieś miejsce, bo to jest nierealne, a więc spokojnie możesz korzystać z takich okienek, tylko musisz mieć czas i cierpliwość.
Zachowanie Pani Kierownik Przychodni, z natury bardzo zasadniczej w takich sprawach, jest nad wyraz godne naśladowania.:)
Odpowiedz
Julek
2013-10-02 11:23:06
0 0
Za czasów ministrowania Religi i Piechy czas oczekiwania do neurologa w Limanowej wynosił 8 miesięcy (o ile w ogóle udało się załapać na rejestrację). Za Arłukowicza w tym roku dwa i pół miesiąca.

Zaś wszystko bezpłatne to było za komuny. Czas oczekiwania do okulisty w Szpitalu Wojewódzkim w Kielcach w 1970 roku 20 minut (tyle było ludzi w kolejce).
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-02 12:31:57
0 0
Nie ma o co bić piany.
Przecież rejestracji nie dokonywał starosta, ani żadna z osób bezpośrednio mu podległych.
Dziennikarze nie mają o czym pisać, więc sztucznie próbują wywołać aferę.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-02 12:45:17
0 0
@Bzurys jest o co bić pianę. Widocznie do tego samego okienka są dwie kolejki. Prawdopodobnie problem polega na tym że NFZ płaci 80 a koszt wynosi 100. Dlatego dla tych co płacą kolejka jest krótsza. Jednak z artykułu nie wynika żeby Starosta chciał płacić i to jest naganne.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-02 13:21:11
0 0
Ty jesteś miastowy i kierujesz się uprzedzeniami.
Odpowiedz
KNP
2013-10-02 17:13:31
0 0
Najlepszym sposobem na uzdrowienie służby zdrowia jest po prostu jej likwidacja.
Wolność Własność Praworządność - Kongres Nowej Prawicy
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-02 17:21:28
1 0
Ciekawe ile musiałby czekać na taki zabieg kacyk Bieda? Gdyby np. jego giermek Wacek zadzwonił i umówił swego pana, to pewnie zostałby przyjęty 'od ręki'. W systemach totalitarnych najważniejszy jest wódz i jemu wszystko się należy.
Odpowiedz
Doradca
2013-10-02 18:30:03
0 0
Pan Starosta jak potrzebuje specjalisty to idzie i jest przyjęty albo jedzie do Kliniki i tam jest przyjęty stać Go na to żeby zapłacić 200-300 złotych za wizytę w prywatnej przychodni gdzie przyjmują Profesorowie lub Doktorzy.

Żadna to prowokacja.

@ Wislak tobie żaden specjalista nie pomoże.

Za późno.
Odpowiedz
forfiter
2013-10-02 18:32:14
0 1
'W polskim społeczeństwie istnieje szacunek, a może raczej strach wobec władzy'.
Ani jedno, ani drugie.
Bardziej wstyd za władze, a może raczej pogarda wobec niej.
Odpowiedz
kinia434
2013-10-02 18:42:43
0 0
@Doradco..dobrze że Go stac na prywatne wizyty u Profesorów i Doktorów .. bo ma pieniąde i nazwisko..tylko czy Jego choroby są lepsze i On sam..od zwykłego biednego Kowalskiego?? wszyscy powinni mieć dostęp do dobrych Lekarzy, Docentów czy Profesorów..niezależnie od nazwiska i cyferek na kącie w banku..ale to tylko marzenie biedaków..
Odpowiedz
blizniak
2013-10-02 19:16:50
0 0
. 140 lekarzy w Częstochowie odchodzi z pracy od 01.01.2014. Dyrektor:-moim zadaniem jest zapewnienie opieki dla chorych.To jest wydarzenie. Co tam szukać daleko. W Nowym Targu też się obrazili no to przyszli z Pomorza.To tylko wydawać sie może brak zwiazku z tą prowokacja prasową.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-10-02 19:27:42
1 0
Jedna ze sztandarowych inwestycji Biedy jest opóźniona o kilka miesięcy - no to niezawodny portal Limanowa.in musiał znaleźć sobie temat zastępczy, żeby rutynowo dowalić staroście.

Mam rozumieć, że jeżeli będę usiłował się zarejestrować w szpitalu na nazwisko TOPa i dzięki temu załatwię sobie wizytę poza kolejnością, to portal opublikuje artykuł 'Toporkiewicz może szybciej'.
Odpowiedz
Janek64
2013-10-02 19:30:02
0 0
Witam
Panie Doradco a na portalu bedziemy sie modlic do wszech trojcy piszacej na portalu pod nickiem Doradca. Milego wieczorka
Odpowiedz
Doradca
2013-10-02 19:30:19
0 0
@ PasazerLinii7 ta prowokacja jest tyle warta co twoje komentarze na tym portalu.
Odpowiedz
bearchen
2013-10-02 19:34:14
0 0
A czy to wina Starosty?
Panienka/Pan w okienku mogla przeciez odmowic i zarejestrowac na przyszly rok :).
Odpowiedz
Doradca
2013-10-02 19:39:32
0 0
@ Janek64 ból niewiedzy u Ciebie jest wielki.

Nie będę Cię wyprowadzał z Twoich wizji, bo nie warto Ty i tak wiesz lepiej ode mnie.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-10-02 19:44:55
0 0
@Doradca:
Skoro zatem informacja o prowokacji została opublikowana w gazecie i na portalu, to moje komentarze też są tego warte. :)
Odpowiedz
Doradca
2013-10-02 19:49:40
0 0
Zdecydowanie tak.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-02 20:05:54
0 0
Tak naprawdę to liczy się facet, który może dłużej a nie szybciej.
Odpowiedz
zabawny
2013-10-02 20:17:59
0 0
'W polskim społeczeństwie istnieje szacunek, a może raczej strach wobec władzy.'

'uwielbiany' oraz szanowany i straszny - kogo to ja miałem na myśli? :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-02 20:23:51
0 0
Zgadzam się że to nie Starosta jest winien że prowokacja się udała, powinien jednak wyciągnąć konsekwencje. Moim zdaniem to błąd systemowy między NFZ a ZUS że takie kolejki w ogóle istnieją. Czy widzieliście kolejkę do blacharza?
Odpowiedz
abccba
2013-10-02 21:17:51
0 0
wszystkie terminy trzeba kleepać.......
Odpowiedz
artko7
2013-10-02 22:35:10
0 0
@west Błędem jest, że ZUS i NFZ w ogóle istnieją. Kolejki robią się z tego, że wszystko jest 'za darmo' i niektórzy zaklepują termin 'na zaś' albo na wszelki wypadek, albo stoją w kolejkach z katarem czy innym bzdetem z nudów czy innych banalnych przyczyn. Gdyby trzeba było zapłacić bezpośrednio za usługę, to nagle doznalibyśmy narodowego ozdrowienia.
Odpowiedz
bearchen
2013-10-02 22:41:58
0 0
@artko
Masz racje. W marcu zawsze dostaje katar. Jutro ide sobie zarezerwowac kolejke.
Po jutrze jak mi sie bedzie nudzilo to pojde zarezerwowac na przyszly rok okuliste. A noz wzrok mi sie pogorszy.
Bzdury pleciesz.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-10-03 01:04:49
1 0
@Doradca:

Nad tobą każdy psychiatra załamuje ręce. Jesteś tak wpatrzony w swego wodza, że świata poza nim nie widzisz.


@Pasażer Linii 7:

On skorzysta z protekcji kacyka Biedy i na jego 'koszt' załatwi sobie wizytę. Jeśli jednak w jakiś sposób udało Ci się coś ugrać na znajomości z Kubusiem to możesz mieć pewność, że taka informacja nie zostanie ukazana w portalu limanowa.in. Redakcja wychodzi z założenia, że nie ma sensu kalać własnego gniazda. Tak samo jak nagłaśniać kompromitujących wpadek kacyka Biedy jak i całego UM. Z kimś trzymać trzeba a poza tym nie będę kąsać ręki, która mnie karmi ;)
Odpowiedz
artko7
2013-10-03 11:32:10
0 0
@bearchen Jak zwykle urzędnicza mądrość musiała się wypowiedzieć - nie chodzi o Twój konkretny, pojedynczy przypadek tylko o statystykę. I nawet sama swoim głupim komentarzem potwierdziłaś, że jak człowiek dostaje byle kataru, to pierwsze co myśli, to lekarz i już zapełnia niekończące się kolejki.
Odpowiedz
artko7
2013-10-03 11:34:36
0 0
'Po jutrze jak mi sie bedzie nudzilo to pojde zarezerwowac na przyszly rok okuliste. ' - a jeśli chodzi o to, to znam takie przypadki ;-) Szczególnie spotykane jest to u osób starszych, które z nudów chodzą po lekarzach, bo przecież zawsze im coś dolega.
Odpowiedz
bearchen
2013-10-03 12:16:11
0 0
' nawet sama swoim głupim komentarzem potwierdziłaś, że jak człowiek dostaje byle kataru, to pierwsze co myśli, to lekarz i już zapełnia niekończące się kolejki.'
Nie wiem czy zwrociles uwage, ale w tekscie to raczej chodzi o kolejki do specjalistow, ktorzy zajmuja sie powazniejszymi przypadkami. Jak mam katar to nie ide do lekarza. Jak mam grype to ide prywatnie, albo do lekarza rodzinnego, ktory rowniez nie zajmuje sie ciezszymi przypadkami a odsyla do specjalistow u ktorych to wlasnie tworza sie kolejki. Wiec nie pisz glupot Ty, ze ludzie zajmuja kolejke z byle katarem. I ja osobiscie jeszcze tez nie slyszalam, zeby ktos rezerwowal termin, bo mooooze mu cos dolegac.
Odpowiedz
artko7
2013-10-03 17:46:24
0 0
@bearchen To, że Ty czegoś nie słyszałaś, to nie znaczy, że to się nie dzieje. Pewnie o sprzedawaniu każdego jednego materiału przez pracowników na budowach dróg też nie słyszałaś? Kolejki do specjalistów wynikają też z tego, że służba zdrowia jest 'darmowa', bo lekarz pracuje na dwa etaty, w szpitalu i prywatnie. Gdyby wszyscy musieli normalnie płacić za usługę jak w każdym innym miejscu, to kolejki byłyby mniejsze, ceny by spadły, a jakość skoczyłaby w górę. A tak płacimy dwa razy (prywatnie i na NFZ) i oczekujemy w kilometrowych kolejkach na słabą obsługę.
Odpowiedz
paulinamak
2013-10-05 18:12:29
0 0
Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie, to powiedzenie nie wzięło się z powietrza co GK pokazała po raz kolejny
Odpowiedz
konto usunięte
2015-04-23 09:47:34
0 0
Jeśli ktoś wierzy, że czasy się zmieniły to jest w bardzo dużym błędzie. Zawsze było tak, że bliżsi koryta mieli lepiej. I będzie tak dalej bo my, Polacy, mieszkańcy tego pięknego powiatu, mamy to we krwi. I głosujemy na 'swoich', ludzi podobnych do nas. Kandydaci, którzy mogliby zmienić Polskę, no, może powiat, nie zostaną przez nas obdarzeni zaufaniem, bo są inni niż my, bo mają wyższe standardy i się ich boimy.
Dla tych co wierzą w demokrację, w szlachetność Bronków i Jarków polecam: http://www.fakt.pl/Krewna-prezydenta-byla-krolowa-Polski-,artykuly,69345,1.html
Nic się nie zmienia :). Mentalności niewolnika narzucanej od paruset lat ciężko się pozbyć.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Prowokacja 'GK': starosta może szybciej"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]